مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-10سياسي

پرورش دهندگان طیور روستایی مورد تهدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 


مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از پرورش دهندگان طیور روستایی خواست مراتب و هشدارهای لازم را در راستای کاهش تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جدی بگیرند.

- ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از پرورش دهندگان طیور روستایی خواست مراتب و هشدارهای لازم را در راستای کاهش تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جدی بگیرند.

  دکتر علی احمدی در گفت و گو با ایسنا بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را یکی از مهمترین بیماری های ویروسی طیور عنوان کرد و گفت: شیوع این بیماری می تواند با یک دوره کوتاه منجر به تلفات بالا شود لذا پرورش دهندگان روستایی باید هشدارها و توصیه های مراقبتی را جدی بگیرند.

وی پرندگان اهلی و وحشی را نسبت به این بیماری حساس دانست و افزود: این دست از پرندگان شامل بوقلمون، مرغ و خروس، مرغ شاخدار، کبوتر، پرندگان زینتی، اردک و غاز و .

به این بیماری حساس هستند.

احمدی با تشریح نکات و هشدارهای لازم به پرورش دهندگان طیور اظهار کرد: نگهداری طیور در مکانی محصور به منظور کنترل تردد افراد و جلوگیری از تماس با پرندگان وحشی و مهاجر و پاکسازی و ضدعفونی محل پرورش پرنده، آبخوری، دانخوری و سایر تجهیزات در تماس با پرنده باید با دقت بیشتری انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش دهندگان طیور روستایی مورد تهدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 

پرورش دهندگان طیور روستایی مورد تهدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان